
Audiovizuální směrnice má upravit stávající vysílací legislativu zejména ve smyslu přidání Internetu mezi "sledované" segmenty mediálního trhu. Rada pro RTV by díky rozšířeným kompetencím mohla sledovat aktivity na světové síti a některé z nich pokutovat například za nevhodný program, šířený prostřednictvím streamovaného videa.
Za zablokováním navrhované legislativy stojí Vladimír Mlynář, který nyní figuruje po boku ministerského předsedy Jana Fischera v Úřadu vlády. Ano, Vladimír Mlynář, bývalý šéf již zaniklého resortu informatiky. Jeho snahy prý podpořila petice internetových společností v čele s Iinfo a přidruženého Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
Je to paradox. Za pro někoho pozitivní neregulaci Internetu (ať se reguluje sám) přijdou mediální společnosti o možnost tzv. product placementu, který by například mohl být velkou záplatou na probíhající ekonomickou krizi, která ničí provozovatele médií. Směrnice totiž tento nástroj prezentace produktů v médiích legalizuje.
Snad se Fischerův kabinet chytne za hlavu a začne přemýšlet. "Nováčci" prý v pondělí nebrali v úvahu ani přesvědčování vrchní ředitelky Ministerstva kultury Smolíkové, která se problematice mediálního práva soustavně věnuje.
Žádné komentáře:
Okomentovat