2009-06-12

Národem milovaný Kalousek

FAKTA: http://www.idnes.cz/, 12. června 2009 19:31 – „Téměř 40 procent lidí nevylučuje, že by v říjnových volbách do Sněmovny dalo hlas nové straně TOP 09. Vyplynulo to z bleskového průzkumu agentury STEM pro Českou televizi“.
KECY: Každý, kdo se motá mezi politiky ví, že se v zákulisí otevřeně hovoří o cenách za procento volebních preferencí politických subjektů, vydávaných agenturami pro průzkum veřejného mínění. Diskuze na toto téma je možné slyšet v zákulisí politiky a slyší je každý, s výjimkou odpovědných orgánů. Není to žádná novinka. Jediné, co se na časové přímce částečně mění je cena, o níž se podobné hovory vedou. Jednou je to milion za procento, jindy více.
Michal Voráček je šikula. Po práci na PZO, před revolucí na počátku osmdesátých let nastoupil v roce 1982 coby lektor na proslulou „vokovickou Sorbonu“, alias Vysokou školu politickou ÚV KSČ. Od té doby se, až na menší výjimky, pohyboval v médiích a postupně pracoval do roku 1990 v HN (odtud přátelství s Miroslavem Pavlem, šéfem ředitelem VLP), Blesku (kde dnes šéfuje Šmuclerová, bývalá kolegyně s vedení TV NOVA), Reflexu, představenstvu LN, společnostech Beseda Holding (TV NOVA) a Prima Plus (TV PRIMA). Dnes je tento manžel moderátorky politického pořadu ČT (Jílková) členem orgánů jedné z největších českých mediálních společností Médea (majitel Jaromír Soukup – ano, ten který se proslavil podporou Martina Bursíka a poté, co se rozešli ve zlém podporou Olgy Zubové a DSZ) a (POZOR!!!) podle posledních, dobře informovaných zdrojů, šéfem předvolební kampaně Miroslava Kalouska.
Vysvětlivka pro negramoty: Mediální společnost – společnost prodávající (zadávající) reklamu do různých typů médií, tedy ta, která kontaktuje odpovědné osoby jednotlivých médií, jsou-li její klienti nespokojeni s mediálním obsahem. Dobrým posledním konkrétním příkladem může být např. Právo. Teď k těm 40% voličů. Michal Voráček je také předsedou DR společnosti E-Centrum, která spoluvlastní STEM.
ZÁVĚR: Pochybuje ještě někdo snad o Churchillově známém bonmotu, že věří pouze těm statistikám, které si sám zfalšuje. Výhradu bych snad měl pouze proti tomu, že tuto statistiku prezentuje jako svůj průzkum veřejnoprávní médium. Ale ten, kdo si pozorně přečte výše popsané pochopí, že to zase tak nepochopitelné není.

Žádné komentáře: